Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Myopic

Strony: [1]
1
Ogólne / Sterownik do Pinnacle MovieBox 710 USB pod Windows 10
« dnia: Kwiecień 27, 2020, 11:52:48 am »
Przeszedłem na laptopie na Windows 10 z siódemki i system ten nie znalazł sterownika po podłączeniu urządzenia do przechwytywania wideo Pinnacle MovieBox 710 na USB. Czy są dostępne sterowniki pod Windows 10 dla tego urządzenia? Na stronie Pinnacle nie znalazłem.

2
Eksport / Odp: Okrągła strzałka na szarym tle.
« dnia: Grudzień 03, 2019, 03:39:58 pm »
Dziś na komputerze stacjonarnym przygotowałem projekt składający się z 31 sztuk plików z kamery o formacie AVCHD 1080i 25fps, dodałem między nimi różnorakie przejścia, wyeksportowałem projekt z włączonym wspomaganiem Intel QSV. Projekt o długości 30 minut renderował się niecałe 18 minut. W materiale wynikowym sprawdziłem dokładnie każdą chwilę, w której występuje przejście. I okazało się, że wszystko jest w porządku, bez żadnych błędów. Wygląda więc na to, że Pinnacle 19 nie radzi sobie z plikami źródłowymi pochodzącymi od smartfona. Jednak dla mnie najważniejsze było to, aby mój Pinnacle 19 radził sobie z plikami AVCHD z kamery. :)

3
Instalacja / Odp: Kilka pytań w sprawie instalacji wersji 22
« dnia: Grudzień 03, 2019, 12:00:15 am »
Dziękuję za odpowiedzi na moje pytania.
Jednak nie udzielił Pan odpowiedzi na pytanie, czy w sytuacji, gdy zakupię wersję 22, wystąpi w niej ten sam problem co w wersji 19, i nie będzie Pan w stanie go rozwiązać, to czy należy mi się zwrot pieniędzy na zasadzie gwarancji? Wyczytałem w Internecie, że jeśli Pinnacle nie działa prawidłowo w okresie wsparcia, to należy żądać pliku naprawczego od pomocy technicznej, a jeśli to nie pomoże to zwrotu pieniędzy.

4
Instalacja / Kilka pytań w sprawie instalacji wersji 22
« dnia: Listopad 30, 2019, 10:04:03 pm »
Z powodu problemów z prawidłowym eksportem materiału Full HD w wersji 19, i brakiem wsparcia pomocy technicznej dla tej wersji, która zakończyła się w roku 2018, co opisałem w tym wątku:
https://forum.pinnacle-studio.pl/eksport-pinnacle19/okragla-strzalka-na-szarym-tle/
potrzebuję wyposażyć się w program do edycji plików AVCHD z audio AC3 (taki format nagrywa moja kamera Sony HDR-AX2000), wykorzystując technologię Intel Quick Sync Video w systemie Windows 7.
Zastanawiam się nad wersją 22, gdyż 23 niestety do obsługi audio AC3 w AVCHD potrzebuje Windows 10. Niestety wersja 22 jest za wysoka dla mojego komputera stacjonarnego, gdyż od tej wersji podobno zrezygnowano z obsługi Intel QSV dla procesorów i7 2600K. Mam jednak drugi komputer, laptopa, z nowszym procesorem i7 5700HQ i także technologią Intel QSV, na którym mógłbym zainstalować wersję 22. Zanim zdecyduję się na zakup, mam kilka pytań:
  • Czy wersja 22 obsługuje Intel Quick Sync Video dla procesora piątej generacji Intel Core i7 5700HQ?
  • Po zakupie tego produktu pan Jarosław reprezentujący tę pomoc techniczną zapowiedział, że zrobi wszystko, aby program ten działał prawidłowo na moim komputerze. Wsparcie dla tej wersji, wydanej w roku 2018 będę miał zapewne do roku 2021. Ale co w sytuacji, gdy zakupię ten program i będzie występował ten sam problem przy eksporcie, co dla wersji 19? Czy wtedy będę mógł zwrócić ten program i otrzymać zwrot pieniędzy? Jest to około 300zł, może tylko, a może aż, ale jeśli program miałby nie działać, to chyba oczywistym jest, że podlega zwrotowi na zasadach gwarancji.
  • Do kiedy dokładnie będzie dostępne wsparcie tej pomocy technicznej dla wersji 22?
  • Kupując wersję 19 w roku 2017, z poziomu zainstalowanego programu dokupiłem wtyczkę do obsługi Blu-ray. Czy po zakupie wersji 22 będę musiał ponownie kupować tę wtyczkę, czy można wykorzystać tę samą?

5
Eksport / Odp: Okrągła strzałka na szarym tle.
« dnia: Listopad 30, 2019, 09:40:42 pm »
Wykonałem dziś próbę na drugim komputerze, laptopie. Zainstalowałem na nim tę samą wersję Pinnacle 19, skopiowałem projekt z komputera stacjonarnego i niestety problem występuje ten sam. To zastanawiające, bo laptop to całkiem inne parametry hardware: Intel Core i7 5700HQ 2,7GHz z Intel HD Graphics 5600, 16GB RAM, Windows 7, SSD 240GB, HDD 1TB, GeForce GTX950M. Ucieszyło mnie natomiast jeszcze bardziej wykorzystanie Intel QSV, o ile na komputerze stacjonarnym ten film, który podałem powyżej 18m17s MPEG4 H.264 1920x1080 29,97fps 20Mbps, renderował się niecałe 9 minut, to na laptopie tylko 5 i pół minuty! Pięknie działa ta technologia, tylko potrzebuję znaleźć do niej program pod mój komputer.

6
Eksport / Odp: Okrągła strzałka na szarym tle.
« dnia: Listopad 29, 2019, 10:37:19 pm »
W dziale 'Porady & Triki' na tym forum znalazłem jeszcze wskazówkę, co zrobić, gdy Pinnacle działa nieprawidłowo. Zrobiłem to, co tam jest napisane, ale też nie pomogło.

Dla ciekawości podzielę się testem wykorzystania technologii Intel Quick Sync Video oraz CUDA na moim komputerze w Pinnacle 19.
Klip, który zamieściłem powyżej o długości 18m17s MPEG4 H.264 1920x1080 29,97fps 20Mbps:
1)   Bez przyspieszania sprzętowego renderowanie trwało 21 minut
2)   Z włączonym Intel Quick Sync Video - 8 minut i 47 sekund
3)   Z włączonym CUDA - 24 minuty

To Intel QSV to rewelacja!  :)

7
Eksport / Odp: Okrągła strzałka na szarym tle.
« dnia: Listopad 28, 2019, 09:33:04 pm »
Przyznaję, że takiej niespodzianki nie spodziewałem się po firmie Pinnacle, że wsparcie techniczne dla danej wersji prowadzone jest tylko do 3 lat... Wersja 19 została wydana w roku 2015, więc wsparcie było do roku 2018. Ja zakupiłem ten program w sierpniu 2017, ale dopiero teraz zacząłem go używać z wykorzystaniem przejść między klipami.
 
Dziś sam pokombinowałem nieco:
  • odinstalowałem sterownik zewnętrznej karty graficznej GeForce GTX650, który do tej pory był instalowany zawsze poprzez panel NVIDIA GeForce jako kolejna aktualizacja. Zrestartowałem komputer, wtedy w trakcie uruchamiania Windows automatycznie zainstalował najnowszy sterownik do tej karty grafiki. Wyeksportowałem materiał i niestety to nie pomogło.
  • wypiąłem kabel monitora z zewnętrznej karty grafiki i wpiąłem go na zintegrowaną kartę grafiki Intel HD Graphics 3000, w BIOSie przełączyłem na "onboard GPU", po uruchomieniu Windowsa w ustawieniach Pinnacle włączyłem przyspieszanie sprzętowe na "Intel Quick Sync Video", zrestartowałem system i wyeksportowałem materiał. Niestety nie pomogło. Ale dzięki tym kombinacjom po raz pierwszy uruchomiłem Intel QSV i widziałem, że działa rewelacyjnie, bo przy włączonym QSV materiał renderował się o wiele szybciej niż bez wspomagania. I druga zauważona zdecydowana poprawa, to fakt, iż w trakcie edycji przy odtwarzaniu materiału z osi czasu na ekranie podglądu, gdy suwak przechodził przez przejścia pomiędzy klipami, to odbywało się to płynnie, efekt przejścia był poprawnie widoczny, bez zacięć i zakłóceń. Natomiast, gdy wcześniej edytowałem materiał przy wykorzystaniu karty grafiki na PCI, to przejścia nie odtwarzały się na podglądzie, po prostu w chwili przechodzenia suwaka przez dane przejście obraz się zatrzymywał, zacinał.
  • postanowiłem odinstalować sterownik zewnętrznej karty graficznej oraz wyjąć ją ze slotu PCI. Niestety nie pomogło.
  • potem jeszcze wyłączyłem wspomaganie Intel QSV w Pinnacle, zrestartowałem komputer i wyeksportowałem materiał. Niestety także nie pomogło.

W ten sposób wyczerpałem chyba możliwości wykorzystania tego programu na moim komputerze. Po części jestem sobie sam winien, że Pinnacle 19 leżał nieużywany aż do teraz, ale po prostu nie spodziewałem się, że pomoc techniczna pomaga jedynie do 3 lat. Wygląda na to, że najwyższy czas dać sobie spokój z edycją Full HD w Pinnacle Studio, bo do takich celów zakupiłem wersję 19, i przesiąść się na produkt, który będzie działał prawidłowo.

Chyba, że ktoś z tutaj obecnych ma jeszcze jakieś rady?

8
Eksport / Odp: Okrągła strzałka na szarym tle.
« dnia: Listopad 28, 2019, 01:26:45 am »
Mam ten sam problem. Widać go na tym filmie https://youtu.be/7Hbv7-pRS1U w chwilach 12:24 oraz 18:15, a w chwili 16:18 obraz przeskakuje. W tych trzech miejscach znajdują się przejścia pomiędzy klipami. Program ten bez możliwości dodawania przejść staje się prawie bezużyteczny...
allekon, czy udało Ci się ten problem rozwiązać?

9
W menu magnetowidu znalazłem opcję Menu/Obraz/NTSC TV. Po jej zaznaczeniu obraz zrobił się kolorowy.  :)
Cieszę się, że nie muszę wymieniać tego magnetowidu na inny. Jedyny mankament jest taki, że przy włożeniu kolejnej kasety do magnetowidu, ustawienie to resetuje się i trzeba za każdym razem włączać opcję NTSC TV w menu.

10
Pinnacle Studio / Pinnacle MovieBox 710 USB, czarno-biały obraz w NTSC
« dnia: Luty 16, 2016, 09:09:16 pm »
W październiku 2014 roku zakupiłem nowe zewnętrzne urządzenie do przechwytywania obrazu Pinnacle Studio MovieBox 710 USB. Jestem z niego zadowolony, do tej pory nie było żadnych problemów. W styczniu potrzebowałem przegrać film z kasety VHS w systemie NTSC. Zakupiłem w tym celu magnetowid NTSC 3.58 Thomson Scenium VPH 7090. Po podłączeniu go do komputera okazało się, że obraz widziany z tej kasety jest czarno-biały. Podłączyłem więc magnetowid do telewizora przez złącze Euro, aby sprawdzić czy nie jest on uszkodzony, ale obraz na telewizorze był prawidłowy kolorowy. Jeszcze raz podłączyłem go do komputera, i obraz znowu czarno-biały. W czym może byc problem?

Wcześniej używałem wewnętrzną kartę wideo Pinnacle 500 PCI. Gdy odtwarzałem kasetę NTSC na magnetowidzie NTSC 4.43, wtedy miałem właśnie czarno biały obraz na komputerze. Wiedziałem, że muszę mieć magnetowid z "oryginalnym" NTSC, czyli 3.58, bo takiego sygnału oczekuje karta wideo na wejściu. Miałem wtedy taki magnetowid, ale inny model niż ten obecny, i wtedy obraz był kolorowy na komputerze.

Jaki sygnał na wyjściu wystawia ten magnetowid - NTSC 3.58, czy 4.43? Nie mogę tego znaleźć w Internecie. Na jego panelu przednim jest napis NTSC 3.58 i to dlatego go kupiłem, ale skoro na komputerze obraz jest czarno-biały to sugeruje, że być może magnetowid ten odtwarza kasety 3.58, a na wyjściu wystawia 4.43? Byłoby to co najmniej dziwne...



Wygląda to na problem z sygnałem na wyjściu magnetowidu, który zakupiłem. Chciałbym mieć magnetowid, który na wyjściu wystawia "czyste, oryginalne" NTSC, tylko nie wiem jakie to modele, a gdy na polskim allegro raz na ruski rok trafi się już magnetowid NTSC 3.58, to nie ma pewności co on wystawia na wyjściu (tak jak ten mój obecnie zakupiony).

Strony: [1]